DAX – Az Axapta jelene és jövője

A Dax 2020.10.20-án tartotta első webinar-ját, melynek fő témája a Dynamics Axapta jelene és jövője volt. Az online előadás keretein belül a résztvevők megtudhatták, hogy milyen lehetőségeket tartogat számukra ez a megoldás, és milyen távlatok nyílhatnak a használata által.

Amennyiben cikkünk felkeltette az érdeklődését az alábbi videóra kattintva teljes terjedelemben megnézheti az előadást!

Először az Online Számla megoldásunkról, illetve annak előnyeiről tudhattak meg többet a résztvevők. Ez a funkció a közelmúltban történt adatszolgáltatási törvénymódosításokra hivatott hatékony választ adni. Az Online Számla 2.0 megoldásunk sikeresen illeszkedik a NAV által támasztott elvárások rendszerébe, és az ilyen jellegű piaci igényeket is kielégíti. Ennek köszönhetően már közel 20 ügyfelünk használja aktívan sok éve munkafolyamataik optimalizálására. Felülete könnyen áttekinthető, és minden szükséges információt tartalmazó online számla-nyomkövetést is lehetővé tesz, akár az ERP rendszeren belül is. Továbbiakban bemutatásra kerültek az alkalmazás által elérhető funkciók, mint például: E-számla, szállítói számlaadatok lekérdezése és a tételes belföldi összesítő.

Ezután egy megrendelőnk számára nyújtott speciális és egyedi megoldásról beszéltünk. A Covid-pandémia hatására ennek a magyarországi írószergyártó cégnek jelentősen lecsökkent a fizikai kereskedelme, ugyanakkor hatványozottan gyarapodtak az online igények. Az előadás során kifejtettük, hogy az ügyfél specifikus elképzelései szerint milyen megoldást alakítottunk ki, és hogy ez a megoldás milyen hatást gyakorolt az ügyfél üzletvitelére. Többek között webshop interface-t hoztunk létre az AX felé nyitottan, amely serkentő hatást gyakorolt az ügyfél megrendeléseire. Ezen új technológia bevezetésével növeltük mind az általános, mind a kiszedési folyamatok hatékonyságát. Ezenfelül a résztvevők megismerhették a raktári, vonalkódos és program fejlesztési kihívásokra nyújtott megoldásainkat is a későbbiekben.

Az előadáson két ügyfelünk, az ICO és a Ganteline képviselői személyesen beszéltek és osztották meg tapasztalataikat. Mindkét ügyfélnek segítünk egy naprakész vállalatirányítási rendszer fenntartásában, valamint tanácsadással mindig igyekszünk mutatni az előre vezető utat. Ez nagyban hozzájárult a hatékonyabb pénzügyi, raktározási és vevő kiszolgálási-műveletek kialakításához. Továbbá azt is megtudhattuk, hogy az Axapta rendszerre átállásnak két fő indoka volt az ICO esetében: egyrészt egy olyan rendszert szerettek volna, amely kiszolgálja az összes egység különböző tevékenységeit. Másrészt fontos szempont volt, hogy hosszú távon legyenek képesek használni. A Ganteline számára az Axapta 2012 rendszer bevezetésében nyújtottunk támogatást és ők azóta is ezt a megoldást használják mindennapos munkafolyamataik kezelésére.

Az előadás második felében bemutatásra került pár további Microsoft és Dynamics 365 megoldás, illetve házon belül fejlesztett szolgáltatáscsomagok. A D365 megoldásain belül megismerhettük a Customer Relationship Management, a Sales és a Field Service funkcióit. Ezen alkalmazások használatának eredményeként minden vállalat képes az erőforrások jobb kihasználására, hatékony ügyfélkapcsolati rendszer kiépítésére és ezáltal egy megnövekedett ügyfélelégedettség elérésére. Saját fejlesztések közül a kollégák beszéltek a daxFleet-ről, a hitel- és kölcsön szerződési, valamint az ingatlankezelési modulról is. Végül pedig a Microsoft Power Platform tulajdonságairól hallhattak a résztvevők egy részletes beszámolót.